Ekologie, klimatické změny, uhlíkové stopy a eliminace vzniku skleníkových plynů. To je jenom opravdu malý výčet otázek, které se pravidelně točí kolem aktivity různých bojovníků za zdravější planetu a čistější prostředí. Přitom jsou ale mnohdy takové aktivity dost mylné.
Rozhodně přitom mezi zbytečné a mylné aktivity nepatří snaha omezovat produkci škodlivých látek od dopravní infrastruktury. V Evropě dlouho byly právě kamiony zásadním nepřítelem, ale dnes tomu tak už není!
Kamionová doprava stoupá na ekologii
Rozhodně se teď nebavíme o celém světě, ale spíše přímo o Evropě jako takové. Důvodem číslo jedna je především zavedení takzvaného AdBlue. Speciální látky, která se skladuje v podobných nádobách jako jsou nádrže na naftu. Úkolem močoviny je přitom to, aby nezůstávaly ve výfukových plynech škodlivé látky. A AdBlue se o to stará tak dokonale, že jsou výfukové plyny díky němu víceméně naprosto čisté.
Zbytečně trápená letecká doprava
Letecká doprava je pro spoustu aktivistů obrovským trnem v oku. Kondenzační stopy, které letadla zanechávají, vidíme na každém kroku, a proto se ptáme, jestli je to dobře. Pravdou je, že letecká doprava produkuje poměrně vysoké emise. Ale pokud bychom přepravu nákladů nebo pasažérů převedli na jinou dopravu, tak zjistíme, že vlastně letecká doprava naopak naši planetu efektivně chrání.
Nepřítel číslo jedna je lodní doprava
Problémem, o kterém se nemluví až do doby, kdy vznikne havárie, je přitom hlavně lodní doprava. Stopy, které zanechává na světových oceánech a mořích jsou opravdu děsivé. Problémem ale je, že nejsou vidět tak jako vlaky, kamiony nebo letadla, a proto se o nich jen málo mluví. Navíc je pro nás již do značné míry lodní přeprava zboží víceméně nenahraditelná.