Jednou z věcí, která je v realitním podnikání opravdu nejobtížnější a nejrizikovější, je právě pronajímání bytových jednotek. Není to ani dáno charakteristikou bytové jednotky jako nemovitosti, ale spíše zcela běžnými problémy s lidmi. Jsou ale způsoby, jak tato běžná rizika minimalizovat, či dokonce eliminovat.
Prověřování klientů není porušením soukromí ani na škodu
Jednou z věcí, na kterou má každý majitel nemovitosti svaté právo, ale nevyužívá jej dostatečně, je možnost si prověřovat klienty. Může se to sice zdát jako až vyšetřovací metoda na kterou nemáte kompetence, ale často tak můžete předejít mnoha problémům. Jen slovo o tom, že klient nemá třeba zápisy v trestním rejstříku nemusí být pravda a věřte, že většina lidí se záznamy o ničení cizího majetku získává ubytování dnes a denně bez jakýchkoliv otázek. Pochopitelně ani špatná minulost automaticky nedělá z člověka klienta jemuž bychom se měli vyhýbat, ale je dobré znát potencionální zdroje obtíží a dokázat se jim vyhýbat a pracovat s nimi.
Správa činžovních domů pomáhá řešit rizika
Většina těchto rizik je neodmyslitelná do té doby, než budete mí za zády schopné zastoupení. A to například nejen realitní, ale také právní a odpovědné. Bavíme se v tento moment přímo o správě činžovních domů, kterou některé realitní kanceláře poskytují svým klientům.
Správa činžovních domů se dá nejlépe popsat jako balíček možností, které si může klient zvolit a postavit tak unikátní souhrn služeb přímo pro potřeby svého podnikání. Jsou v něm takové věci jako například jednání s klienty, přebírání financí a s tím i spojené závazky. To v praxi například znamená, že nezaplacené nájemné od ubytovaného není váš problém, ale naopak je problémem realitní kanceláře. Ta vás musí vyplatit tak i tak a následující postup vymáhání jde již mimo vaše povinnosti.